onsdag 16 december 2009

Snön föll.

Pepparkakshuset är färdigt, snön har lagt sig som ett täcke över gator och torg och julmusik dominerar mitt spotifykonto just nu.

I går tog jag en ledig dag från uppsatsskrivandet och tillbringade dagen i glada vänners lag med julklappsshopping, lunch och fika. Jag lyckades hitta ett gäng julklappar och vi hade det väldigt trevligt från morgon till sen eftermiddag, då det var dags för Uppsaladonnorna att ta tåget norrut.

Snön föll

Julstämningen börjar infinna sig ordentligt och jag ska bidra med ett låttips till. Även denna gång är det Ronan Keatings album 'Winter Songs' som ar imponerat på mig.

Hans version av 'Little drummer boy' gillar jag skarpt. Stämningsfullt, kraftfullt och härligt brittiskt säckpipigt.

2 kommentarer:

  1. Superfin bild på två superfina tjejor! /Puss

    SvaraRadera
  2. VA? ett foto där jag inte ser ut som ett mongo??! Du ska nog satsa på fotografyrket ändå tycker jag. Men det är nog inget för mig.. titta bara på Londonbilderna på min blogg, är ju nästan så att man skäms..

    SvaraRadera