torsdag 28 januari 2010

Det är mycket nu.

Blogg och därtill nödvändig fotografering har hamnat i andra hand den senaste veckan. Kalendern har varit fulltecknad och det har varit fullt ös. Dels är startskottet för examensarbetet avlossat, vi har fått idén godkänd och det är bara att sätta igång med insamlandet av innehåll, dels har vårens praktik småstartat för min del, då babelredaktionen haft startseminarium under två dagar.

Men nu kände jag att det var dags att uppdatera här, och som tur är finns alltid något guldkorn i samlingen. Se bara på detta samtal.

Taksamtal

7 kommentarer:

  1. Babel, som i tidning eller tv? Låter grymt intressant hur som helst :) Lycka till med det!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det var förövrigt en trevlig bild! Gillar att man ser så mycket av hans händer. Äldre människors händer har så mycket karaktär :)

    SvaraRadera
  3. Babel som i SVT. Ska bli tokigt skoj!

    SvaraRadera
  4. schysst när man ser d i mindre format. synd att denna hemsidan försämrar kvaliteten så.. e d femtiomillimeters? använder du gråfilter lr bearbetar du lite hemma i mörkerrummet?

    Eric

    SvaraRadera
  5. Vadå försämrar kvaliteten, nu förstår jag inte :).
    Detta är 18-55 utan gråfilter. Bearbetad i Camera Raw och PS.

    SvaraRadera
  6. bilderna ser lite lågt upplösta lr typ komprimerade ut. men d kanske bara e min kassa dator.. dom ser mycket bättre ut på flickr. okej du kör alltså nef-format i ps. d gick på min d60 också men den här jävla kameran jag har nu har typ nåt annat filformat lr nåt för ps kan inte läsa dom o har inte hittat nån plug-in. funkar inte i lightroom heller. men jag får helt enkelt lösa d. känns som d e jävligt bra kvalitet för att vara vanliga 18-55 om d e standardobjektivet.

    Eric

    SvaraRadera
  7. Konstigt att de bytt format... Ja, det är standardobjektivet. Men det är ju en jäkla skillnad att hantera RAW-filer jämfört med JPG. Dessutom var ljusförhållandena väldigt fördelaktiga. :)

    SvaraRadera